m

KonkretTeam


Nasz organizm podczas wykonywania aktywności fizycznej musi dostarczać paliwo do mięśni. Skurcz mięśnia występuje przy pomocy ATP (adenozynotrifosforan). W pierwszej kolejności przy krótkotrwałych wysiłkach o dużej intensywności organizm korzysta z ATP i fosfokreatyny. Kolejno ATP jest resyntezowane na drodze glikolizy beztlenowej (np. węglowodany), a następnie na drodze przemian tlenowych (np. tłuszcze).

ATP przy wytworzeniu energii rozpada się do ADP i aby ADP wróciło do swojej poprzedniej formy pomoże nam w tym kreatyna. Kreatyna jest suplementem diety poprawiającym wyniki w treningach: siłowych, sportach walki, sprintach itd. Kreatyna w 98% znajduję się w mięśniach i dostarczamy ją z pożywienia: jaja, mięso, ryby. Suplementowanie jej pozwoli na przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej, lepszą regenerację, lepsze magazynowanie glikogenu mięśniowego, więcej siły. Mówi się że ubocznym działaniem kreatyny jest gromadzenie się wody. Rzeczywiście jeśli ktoś przekroczy zalecaną dawkę to może go bardzo podlać wodą i może czuć się ociężały. Natomiast dobre nawodnienie komórek jest nawet efektem fantastycznym dla naszego organizmu. Lepsze nawodnienie to lepszy anabolizm, lepsze dostarczanie składników odżywczych do mięśni, redukcja występowanie skurczy itd.

Jak stosować?

Najlepiej przebadaną i najskuteczniejszą formą kreatyny jest monohydrat. Fajnie jest stosować okołotreningowo ale z mojego doświadczenia osoby zapominają o tym dlatego dobrym rozwiązaniem jest suplementacja jej na czczo. Spotkałem się z różnymi metodami stosowania kreatyny. Przykładowo „nasycenie kreatyną”, gdzie przez pierwsze tygodnie stosuję się kolosalne dawki kreatyny po to by jak najwięcej wody i kreatyny dostarczyć do komórek. Ja jednak zalecam liniowe stosowanie kreatyny czyli każdego dnia tyle samo i wygląda to w taki sposób: 1g na 10kg masy ciała. Czyli ja ważąc 88kg biorę sobie około 8g-8.5g kreatyny dziennie.

Bibliografia:

Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego – Jan Górski

http://healthyfitplace.blogspot.com/2017/02/w-jaki-sposob-organizm-wytwarza-energie.html

Post a Comment

Close
Cennik
  • Pojedynczy trening personalny 140 zł
  • Pakiet 8 treningów 1050 zł
  • Pakiet 10 treningów 1250 zł
  • Pakiet 16 treningów 1900 zł
  • Konsultacja dietetyczna + tygodniowy jadłospis 300 zł
  • Zajęcia grupowe: Zajęcia grupowe w zależności od klubu 20-30 zł, możliwość skorzystania z multisportu

Odbierz bezpłatną konsultacje już teraz

Lokalizacje
  1. Homles Place OVO – Podwale 83
  2. Body Change Center – Ciepła 10a
  3. FightLab – Stefana Czarnieckiego 15
  4. Studio Treningu Personalnego – Na szańcach 7a
  5. Fit Strefa – Kiełczów, Wrocławska 44
  6. Cross Gym – Sienkiewicza 8a
  7. Karakan Team Club – Bałtycka 15
  8. Polana Karłowicka
Our socials
About